KORT TUSSENDOORTJE

Ik kom toch altijd weer terug op vier ‘lessen’ die in Een Cursus in Wonderen staan:

  • Er is geen wereld

  • Er is nooit iets gebeurd

  • Ik geef alles alle betekenis die het (schijnbaar) heeft

  • Ik voel nooit onvrede om de reden die ik denk

Lost dit alle problemen en obstakels op die dit dualistische leven mij voor de voeten werpt? Nee, want als het zo gemakkelijk zou zijn als het daadwerkelijk simpel is, dan zou niemand problemen en obstakels ervaren. Niettemin, als er al realisaties bestaan die problemen en obstakels verlichten en verminderen, dan zijn het deze vier lessen.

Ik herhaal ze nog een keer:

  • Er is geen wereld

  • Er is nooit iets gebeurd

  • Ik geef alles alle betekenis die het (schijnbaar) heeft

  • Ik voel nooit onvrede om de reden die ik denk

Over Frits

Ik ben geboren op 19 september 1965 en sindsdien woonachtig in Amsterdam, Nederland. Middels Spirituele Autolyse en Een Cursus In Wonderen doe ik mijn best om mijzelf, de wereld en het leven te doorgronden. Kort gezegd is mijn "taak" op aarde om de waarheid te vinden, een "taak" die gedoemd is te mislukken.
Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

