WAT LEVERT ONTWAKEN UIT DE DROOMSTAAT MIJ OP?

Wat levert ontwaken uit de droomstaat (of verlichting, wat in principe een verkeerd woord voor hetzelfde is) mij op? Ik denk dat het goed is die vraag te beantwoorden voor jezelf, omdat vrijwel iedereen er aan begint met een specifiek idee dat ze hebben over “ontwaken/verlichting”.

Je mag zelf invullen wat dat idee is, ik ga dat niet voor je doen omdat het niet uitmaakt wat jij en ik invullen… het is namelijk allemaal niet waar. Ik ga dus meteen naar het antwoord op de vraag “Wat levert ontwaken/verlichting een persoon op?” en het antwoord is:

NIETS!

De meeste mensen beginnen aan de zoektocht naar ontwaking/verlichting omdat het leven dat ze leiden niet is wat ze willen en ze hopen dat het na het ontwaken, na de verlichting, beter zal zijn. De fout in deze denkwijze is de aanname dat ‘De Persoon’ die wil ontwaken, ‘De Persoon’ die verlichting zoekt, bestaat. Die ‘Persoon’ bestaat niet, WIJ bestaan niet, JIJ bestaat niet, IK besta niet. “ER IS GEEN WERELD”, zoals Een Cursus in Wonderen zo duidelijk stelt.

Het ontwaken of die verlichting kan niet ‘iemand’ iets opleveren, omdat er niet ‘iemand’ is. Dus waarom dan wakker of verlicht worden? Er is niemand die daar voor kiest en iedereen die zegt dat hij of zij wakker of verlicht wil worden, wil eigenlijk alleen maar een leuker leven voor de persoon die zij ten onrechte denken te zijn. Zij willen niet wakker of verlicht worden, zij willen een leukere droom.

Helaas is er geen leukere droom… DIT is het voor zover het de droomstaat betreft. Je kunt het wel als leuker ervaren, maar dat is slechts een ervaring en elke ervaring is niet waar. Maar stel dat je het als ‘leuker’ wilt ervaren, dan is nog dieper in slaap vallen of helemaal wakker worden de enige twee opties die je hebt.

Als je een diepere slaap wilt, dan stel ik voor dat je nu meteen stopt met zoeken naar ontwaking of verlichting en je gaat verdiepen in het grote aanbod van New Age Bullshit, zoals “The Law of Attraction” (beter verwoord als “The Law of Distraction”), waarmee je een nog grotere leugen van jezelf kunt creëren in een nog diepere droomstaat.

Maar als je echt wakker wilt worden, dan kun je dat alleen maar heel erg graag willen en intens hopen en bidden dat het je mag overvallen… het nadeel is dan wel dat ‘jij’ er na ontwaking/verlichting niet meer toe doet en de wereld om je heen niet ‘leuker  hoeft te zijn, omdat ‘jij’ en ‘die wereld’ overduidelijk niet werkelijk bestaan.

Ik vermoed dat beide opties niet zijn wat je wilt horen.

Well… Tough shit man! Get over it! 🙂

Over Frits

Frits is geboren op 19 september 1965 en sindsdien woonachtig in Amsterdam, Nederland. Middels Spirituele Autolyse en Een Cursus In Wonderen doet hij zijn best om zichzelf, de wereld en het leven te doorgronden. Kort gezegd is zijn "taak" op aarde om de waarheid te vinden, een "taak" die gedoemd is te mislukken.
Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie. Bookmark de permalink .

37 reacties op WAT LEVERT ONTWAKEN UIT DE DROOMSTAAT MIJ OP?

  1. twan zegt:

    Hoezo bestaan wij niet ? Heb jij geen lichaam , naam , bsn-nummer? Lees en reageer ik hier niet op jou blog? Leg eens uit hoe jij tot de conclusie komt dat we niet bestaan ?

    Like

    • Frits zegt:

      Mainstream wetenschap heeft aangetoond dat alles uit moleculen bestaat en dat alle moleculen voor 99,99999999999999999999999999999999999999999999999999999% uit lege ruimte bestaan (uit niets dus) en dat de celkern van een molecuul het ene moment wel en het andere moment niet aantoonbaar aanwezig is.

      De simpele conclusie is dus dat er geen enkel aantoonbaar bewijs is dat er zoiets als “vaste materie” kan bestaan; want hoe kan iets vaste vorm aannemen als de bouwstenen bestaan uit lege ruimte met celkernen die dan wel en dan weer niet aanwezig zijn,

      De enige reden waarom er schijnbaar een lichaam is dat schijnbaar reageert op een schijnbare blog die ik als schijnbaar lichaam schijnbaar heb geschreven, is omdat het schijnbaar geloofd wordt. Maar elk geloof is niet waar, dus er is geen enkele reden om aan te nemen dat het werkelijk is gebeurt, noch is er aantoonbaar bewijs dat er iets fysieks bestaat of dat er ooit iets is gebeurd.

      Daarnaast is de enige reden waarom we aannemen dat er een universum bestaat, omdat we aannemen dat er een oerknal is geweest waardoor het universum ontstaan is. Dit is een aanname gebaseerd op een aanname, met andere woorden: er is geen enkel bewijs dat er een oerknal is geweest noch dat er een universum is ontstaan. Het is allemaal aanname, speculatie en geloof en vanzelfsprekend niet waar.

      Het is niet zo dat ik tot de conclusie kom dat we NIET bestaan, het is simpelweg overduidelijk dat het niet mogelijk is dat we WEL bestaan. Er geen enkele reden om aan te nemen DAT er iets bestaat. Puur en alleen het feit dat we het schijnbaar ervaren is geen enkel bewijs, wat de moderne virtual reality brillen duidelijk aantonen.

      Like

      • Jan zegt:

        Dag Frits, volgens mij beweer je niet dat we niet bestaan (zoals twan schrift), maar beweer je dat we niet zeker weten of wij bestaan.
        Ik geloof het wetenschappelijke argument dat je aandraagt voor zover ik geloof in de wereld zoals ik die waarneem – maar is daarmee jouw punt aangetoond?

        Like

      • Frits zegt:

        Wat ik in principe beweer is dat ik, naar aanleiding van mijn onderzoek, moet aannemen dat het zo is dat ik niet besta en dat vaste materie niet kan bestaan. En als ik niet besta, en vaste materie niet kan bestaan, dan moet ik ook aannemen dat een ander niet kan bestaan en dat het universum niet kan bestaan in de vaste vorm zoals ik die schijnbaar ervaar. Er is, voor zover ik kan overzien, geen enkele reden om aan te nemen dat er iets kan bestaan, en alles wijst erop dat er niets kan bestaan in de vaste vorm zoals wij die ervaren. Voor de rest is het aan iedereen om zelf op onderzoek te gaan en mij vooral niet op mijn woord en mooie gezichtje te geloven 🙂

        Like

  2. twan zegt:

    Je weet zelf ook niet waarop je het basseerd? Je haalt vr – brillen , wetenschapper en een oerknal aan om je theorie te onderbouwen (over aannames gesproken) maar nergens geef je antwoord….

    Waarom zeg je dat we niet bestaan ?

    Like

    • Gerard zegt:

      Hoi Twan …er wordt wel antwoord op jou vraag gegeven, als je autolyse en de nieuwsblogs gelezen hebt …Er kan niet IETS uit NIETS ontstaan, alleen als het gedoomd of bedacht is… Was me een keer bewust in een droom dat ik droomde (Lucide) en zij dat ook tegen iemand in die droom. die “gene”keek” mij raar aan… toen werd ik gelijk wakker ….WIERD toch??? in je droom neem je ook Materie waar en beleef je het als WAAR tot je wakker wordt ……Gerard

      Like

      • Frits zegt:

        Dank je wel, Gerard, en het klopt, ik heb wel antwoord gegeven, alleen wil jij (Twan) het niet horen.

        Ik heb geen theorie en ik neem niets aan, ik spreek vanuit mijn eigen “ervaring” (wat niet echt een ervaring is) en wat jij (Twan) of wie er dan ook meedoet is aan jou of die ander.

        Voor de rest kan ik jou (Twan) alleen maar uitnodigen om “wakker” te worden en voor je zelf komen kijken hoe het zit. Meer kan ik niet doen.

        Geliked door 1 persoon

  3. twan zegt:

    Gerard,

    Hoe kan je een droom dromen als je niet bestaat?

    Like

    • Frits zegt:

      JIJ droomt de droom niet, JIJ bent de droom en daarom besta je niet.

      Like

    • twan zegt:

      Voor mij is dat hetzelfde als zeggen dat vaste materie niet bestaat. Pak een hamer en probeer die eens door je beeldscherm te werpen en trek dan nog eens de occlusie dat vaste materie niet bestaat…

      Like

      • Frits zegt:

        Vaste materie bestaat ook niet, het is wetenschappelijk bewezen dat vaste materie voor 99,99999999999999999999(etc)% uit niets bestaat en dat de kernen dan weer wel en dan weer niet aanwezig zijn (zoals ik je al vertelt heb)… Maak daar maar eens een hamer van, anders dan als een illusie in een droomstaat.

        Je wilt of kunt het niet zien, en dat is helemaal goed, niets mis mee… Maar laat dit dan los en ga verder (of doe niets, dat is ook goed). Wat je nu doet (proberen te bewijzen dat een ander er naast zit) is zinloos en je hebt alleen jezelf er mee. Concentreer je eerst op jezelf en pas wanneer jij “wakker” bent (of “verlicht” of hoe je het ook wilt noemen) kun je, als je dat nog wilt, je richten op het ondersteunen van een ander.

        Als je verdrinkt kun je niet andere drenkelingen helpen, maar als jij eerst jezelf op het droge helpt, kun je kijken of er nog anderen zijn die je kunt redden, mocht je daar zin in hebben.

        Like

    • Gerard zegt:

      Hoi Twan …Hoe kan een Helderziende “Gebeurtenissen” zien die nog niet gebeurd zijn?….Adam en Eva (en wij) zijn geslagen met een “Slaap”… heb je wel eens ergens gelezen/gehoord, dat ze weer wakker geworden/gemaakt zijn? …. Leven wij/ik in een soort Matrix? ,Materie kan niet uit het niets ontstaan, maar waarschijnlijk kan een droom zichzelf vooruit dromen? ….”Weet jij Hoe het wel zit? ….”Mijn Ervaring” zegt mij dat het HIER niet WAAR kán zijn ….MVG:)Gerard

      Like

    • Frits zegt:

      Prima, Twan, dan is dit blijkbaar niet voor jou. Ik wens je veel succes met het vinden van wat je dan wel zoekt. Ik stel echt voor dat je het ergens anders gaat zoeken. Je bent natuurlijk vrij om hier te blijven komen, maar ik denk niet dat dit nu iets voor jou is en ik voel verder ook geen enkele noodzaak om je ergens van te overtuigen… dat is niet mijn functie.

      Nogmaals, ik wens je veel succes en ik hoop werkelijk dat je vindt wat je zoekt.

      Beste wensen, Frits.

      Geliked door 1 persoon

  4. adbuisman@gmail.com zegt:

    Maar als je echt wakker wilt worden, dan kun je dat alleen maar heel erg graag willen en intens hopen en bidden dat het je mag overvallen… het nadeel is dan wel dat ‘jij’ er na ontwaking/verlichting niet meer toe doet en de wereld om je heen niet ‘leuker hoeft te zijn, omdat ‘jij’ en ‘die wereld’ overduidelijk niet werkelijk bestaan.

    Ik vermoed dat beide opties niet zijn wat je wilt horen.

    Well… Tough shit man! Get over it! 🙂

    schreef jij

    dus het gebeurt me vanzelf als dat vereist is? ok, dat is dan niet moeilijk en wel rustig…
    op die andere site werd het nogal een heel 12 stappen-plan

    Like

    • Frits zegt:

      Het heeft niets met “vereist” te maken, maar verder, ja, het gebeurt of gebeurt niet.

      Bark van http://www.spiritueleverlichting.nl is meer gericht op Spirituele Volwassenheid en daarvoor is zijn 12 stappenplan een van de methoden om daar te komen. Ik denk dat dat voor jou heel goed zou kunnen werken en misschien is het dat wel dat je zoekt.

      Ikzelf richt me meer op wat er na Spirituele Volwassenheid mogelijkerwijs zou kunnen gebeuren, en dat is het volledige ontwaken uit de droomstaat. Hoe dan ook, je moet eerst Volwassen worden voor je wakker kunt worden en om Volwassen te worden moet je wel iets doen.

      Maar, zoals gezegd, daarvoor moet je bij Bark zijn, ik ga over de mogelijke gevolgen die ontstaan na de Volwassenheid. 😉

      Like

  5. adbuisman@gmail.com zegt:

    voelde ook niet goed. dan ben ik maar “11”
    toen ik 11 was was ik eigenlijk nog wel happy
    verder moest ik het maar uitzoeken
    een van de dingen in zijn stappenplan is het is een EGO-istisch iets, maar het ego moet dood
    wat is er mis met rekening houden met een ander af en toe? Iemand mogen of waarderen, lol proberen te hebben?
    Dan ben je een pleaser?
    Mijn zus en zwager hebben twee kleine jongetjes. Het zou toch raar zijn om er NIET van te houden en enkel naar mijn al of niet blote navel te staren?
    Hij had het over bidden, maar als God onzin is. Bidden tot de navel? ook onzin
    snap je?
    verder organiseert hij bijeenkomsten, maar je bent wel uitsluitend op jezelf aangewezen in je proces. Dus als ik aangeef dat ik zit te piekeren en te zwoegen is dat gelul, meneer neemt er zelf een a4 voor dat hij gehuild heeft, angst heeft, zich schaamt etc

    vaag

    ook zoiets “vermoord” je ouders figuurlijk
    waarom? heb het lastig genoeg met de dood van pa
    moet ik ma eruit gooien om in zijn ogen te deugen?
    zijn reactie op mijn gevoelens was ongeveer bek houden, het stond er iets netter maar dat betekende het wel. verwachting heb ik er niet van. weet niet of ik zijn gelul dan nog wel wil ook
    ik moest maar uitsluitend naar binnen kijken. daar is het niet altijd best, dat weet je.
    Met zijn methode zou er altijd flow zijn etc
    o ja. God moest ook weg als voorwaarde voor volwassenheid, maar waarom ik dan nog wakker(!) zou moeten willen worden, met zo’n eis. en mocht er een hemel toch zijn dan wil ik daar in, niet de hel.
    kijken of pa daar ook is, in de hemel en opa’s en oma’s, laat me dan kinderlijk, ik ben tenminste niet aan het liegen zo. denk ik. hoop ik. maar als de mens altijd liegt?
    Verder zat er een hele bak schuldbesef enz bij, zwaar depori. hij kreeg ook respons op zichzelf van users/lezers van zijn site van ben jij nog wel goed in orde ?
    dan kan ik net zo goed gereformeerd blijven.
    Mijn schuldbesef is dan ballast die weg moet maar wordt ingeruild voor wat ik maar zal noemen “Jed McKenna” schuldbesef. maar desondanks toch doen wat je niet laten kunt … ?
    Kijk, als het geloof van me af valt na ja, maar moet je dat eisen om iets te mogen wezen?
    vind van niet
    Het is wel eens weggeweest zowat, ben eerlijk gezegd blij dat ik weer geloven kan. Daar mag je om glimlachen, dat vind ik best.

    jij bent tenminste zo eerlijkj te zeggen dat er niets te halen is, NERGENS,ook niet bij jou Hij roept: fantastisch leven … hou je vast hoor: IN DE DROOMSTAAT
    NIET UIT DE DROOMSTAAT, NEE ER IN. HET LEVEN IS EEN MOOIE DROOM. LOL.
    flow, intuitie, etc, keuzes op basis van instinct ipv moraal. Het klonk mij als new age-ig
    overigens: gezocht op een christelijke website: een cursus in wonderen staat daar als occult / new age, als waarschuwing aan de users.
    dus als jij anti-new age bent heroverweeg het

    verder lijk jij mij toch wel een intressante en eerlijke gast, voelt zelfs als het me niet bevalt beter dan bark zn gedoe, dan inderdaad consequent redeneren en zijn en alles op nul zetten.

    zei de ene depri tegen de andere depri

    ciao

    Like

  6. adbuisman@gmail.com zegt:

    Het universum heeft jou op deze website gebracht en waarschijnlijk niet zonder reden. Je bent er klaar voor om de waarheid onder ogen te zien en een eerlijk leven te leiden.

    begin van zijn site al.
    Is het universum een intelligent persoonlijk iets of onpersoonlijk
    de waarheid? subjectief, bestaat of bestaat niet
    zijn waarheid
    mijn waarheid
    jouw waarheid etc
    en een eerlijk leven te leiden? Ik heb nooit iemand met opzet leed aan willen doen, benadelen, beschadigen, de gouden regel he. en ander doen wat je zelf wilt
    voor zover ethiek en moraal geen gelul zijn dan
    o dus in deze staat deug ik niet?
    krijg dan toch de pestpleuritis denk ik dan, wij heeft hem eigenlijk boven mij gesteld als nieuwe Jezus?
    en dan is god een persoonlijk of een onpersoonlijk universum?
    etc

    Like

  7. adbuisman@gmail.com zegt:

    en die teller op zijn site.. stel dat je 31 dec. doodgaat wat zou je nog doen?
    onzinvraag? al dat soort vragen zijn toch onzin?
    correct? de dood is toch ook onzin om bang voor te zijn zeg jij?

    Like

  8. adbuisman@gmail.com zegt:

    oeps toch een restje ego zojuist met dat hij de pestpleuritis mag
    sorry hoor voor dat onzinnige foutje van mij 🙂

    Like

    • Frits zegt:

      Ik heb erg genoten van je serie reacties, en ik ben het wel met je eens wat Bark betreft… het is ook niet mijn favoriete website en op een aantal punten lult hij uit zijn nek (in mijn beleving, althans).

      Wat Een Cursus in Wonderen betreft. Ik heb de mening van een christelijke website niet zo hoog zitten, omdat christenen zelf nog steeds in sprookjes geloven. Op sommige christelijke sites wordt het zelfs het boek van de Duivel genoemd. Ik vaar altijd op mijn eigen ervaring en die is, wat Een Cursus is Wonderen betreft, positief.

      De enige raad die ik mensen geef is: Geloof nooit iets zomaar, neem niets van wie dan ook aan, en onderzoek alles zelf. Iedereen heeft alle antwoorden al, je moet alleen hartstikke eerlijk tegen jezelf zijn en dan worden alle vragen vanzelf in het juiste ritme beantwoord. Maar, dat geld ook voor mij, dus geloof mij ook niet en neem niets zomaar van mij aan. 😉

      Like

  9. adbuisman@gmail.com zegt:

    dit dus … deels van wat hij beweert vind ik net zo goed in de bijbel, woorden als sterven en wedergeboorte, overgave … en al die positieve eigenschappen die er staan roept de bijbel ook toe op.
    agape is zelfs grieks gebruikt door paulus zover ik weet en herinner

    komt ie hoor, de lijst afknappers (lange kopie)
    afknappers, want dat ben ik dus allemaal niet.
    creatief, speels, ik zou 11 moeten blijven ipv volwassen
    kerngezond nee, crap.
    weten hoe het is om niet in een lichaam te leven is ofwel psychiatrisch het bos in ofwel een mooie ervaring met God/jezus/Geest in de kerk.
    vind jij dat nou kloppen met wat jij zegt ?
    nooit meer boos, teleurgesteld.. geen mens meer dus?
    de psych zegt dat alles inmekaar mietert als ik dat doe. als ik mn gevoelens niet meer uit, het tegendeel dus

    Menselijke volwassenheid – de eigenschappen, gaven en vermogens
    Iemand die menselijk volwassen is, zal zich herkennen in de volgende eigenschappen:

    leven zonder angst en controle en in volledige overgave;
    verbonden voelen en in harmonie zijn met zichzelf en alles om hem heen;
    creatief, speels, dankbaar, ontspannen en relaxed zijn;
    verkeren in optimale conditie en kerngezond zijn;
    weten hoe het is om niet alleen in een lichaam te leven;
    een natuurlijk vertrouwen hebben en rechtvaardig en eerlijk zijn;
    niet boos, teleurgesteld of bekrompen worden;
    onvoorwaardelijke liefde geven en mededogen hebben, vergevingsgezind en empathisch zijn, permanente tevredenheid ervaren.
    Hiernaast heeft een menselijk volwassene een aantal ‘gaven’ en vermogens:

    juist handelen op basis van ingeving – en niet op basis van moraal;
    direct weten zonder iets uit te hoeven zoeken;
    verwezenlijken van authentieke verlangens;
    meer doen in minder tijd;
    continue in flow zijn;
    magisch en moeiteloos leven;
    vinden van je ware roeping;
    ervaren van een vredige, rustige geest met een verruimd bewustzijn;
    vrij zijn van controledrang;
    positieve gevoelens hebben zoals dankbaarheid, ontzag en agapé. Deze zijn niet verpakt als angst, maar komen voort uit de erkenning en het begrip dat alles één is.
    Deze eigenschappen, gaven en vermogens behoren ons allemaal toe. Wanneer ga jij die van jou verwezenlijken?

    Doorzetten, doorzetten en verder gaan…
    Wanneer je je in het beginstadium van menselijke volwassenheid begeeft, zal je nieuwe omgeving onwennig aanvoelen, zeker niet als je nieuwe thuis. Het kan nog een (lange) tijd duren voordat alle delen van je leven zich hebben aangepast aan je nieuwe staat van zijn. Daarentegen is de impact van je wedergeboorte zo overdonderend dat je je niet kunt voorstellen dat je ooit vrijwillig in de staat van afgescheidenheid hebt geleefd.

    Vaak draag je nog een bepaalde angst met je mee, waardoor je de controle niet helemaal loslaat en jezelf overgeeft. Dit kost tijd en het is belangrijk juist nu door te zetten. Verscheidene mensen bedenken zich in deze fase alsnog en klampen zich opnieuw vast aan hun personage en verzonnen leven. Laat je verzonnen personage los en ga verder, anders is alles voor niets geweest.

    Zie jij dit nieuwe fantastische beginpunt aan als eindbestemming? Zo niet, uitstekend! Zo ja, zorg dat je als de bliksem weer in beweging komt!

    Mijn werkelijke leeftijd – hoe bepaal ik die?
    Normaal gesproken zouden we de overgang van menselijke kindertijd naar menselijke volwassenheid moeten maken rond ons 11de levensjaar volgens Jed McKenna. Helaas maken velen van ons de overgang helemaal nooit. Iemand van bijvoorbeeld 60 jaar oud kan dus nog steeds ‘niet geboren zijn in de geest’. Hij heeft een werkelijke leeftijd van 11 jaar met 49 jaren levenservaring. Aan de andere kant kan iemand van bijvoorbeeld 29 jaar – die menselijk volwassen is geworden toen hij 26 was – een werkelijke leeftijd hebben van 14 jaar met 15 jaren levenservaring. Hij is dus 3 jaar ‘ouder’ dan de persoon van 60 jaar.

    Wat is jouw werkelijke leeftijd?

    Menselijke volwassenheid en spirituele verlichting – wat is het belangrijkste verschil?
    Menselijke volwassenheid is ontwaken in de droomstaat en spirituele verlichting is ontwaken uit de droomstaat. Het belangrijkste verschil is dat het realiseren van de waarheid geen zin heeft en menselijke volwassenheid wel. Iedereen in deze wereld zou menselijke volwassenheid moeten realiseren. Het is namelijk de natuurlijke en enige rechtmatige staat van de mens.

    Met vriendelijke groet,

    Bark Berendsen

    Like

  10. adbuisman@gmail.com zegt:

    beetje arrogant ook, alsof ik iemand naar mijn geloof duw
    geboren in de geest lijkt mij gejat uit de bijbel en veranderd van betekenis

    Like

  11. adbuisman@gmail.com zegt:

    al deze fantastische dingen kan de eo ook beweren over het geloof bedoel ik
    waarom zijn jullie, en vooral hij, beter dan ik, en wat ik heb en weet?
    ook al heb ik problemen aan deze kant van de kist, die hebben jullie vast ook
    niks probleemloos flow magisch bull crap 🙂

    Like

  12. adbuisman@gmail.com zegt:

    maar ik heb er geen moeite mee dat jij het sprookjes noemt, mocht het je gegeven zijn christen te zijn ooit prima, maar ik ga je niet zo duwen zoals hij mij duwt

    Like

  13. adbuisman@gmail.com zegt:

    zijn jullie dan de kerk van het vliegend spagettimonster ? zo’n parodie waardeer ik ook nog wel
    zelfs 🙂

    Like

  14. adbuisman@gmail.com zegt:

    als ik alles zou moeten zien voor de kouwe drukte die het vaak inderdaad is
    daar was ik prima toe in staat maar was hondsdepri ervan en onuitstaanbaar
    dus misschien heb ik nog veel meer “slaap” NODIG dan julie 🙂
    Als dat nou een BEWUSTE keuze is om nog ergens aan mee te kunnen doen en niet volkomen onbegrijpelijk te worden en enkel te zwijgen tegen jezelf en de mensen waar je toch wel gek op bent WETENDE dat je elkaar niet forever hebt misschien?

    dat suicide geen zin heeft kan ik het mee eens zijn, om jouw en om mijn zienswijze
    toch is het meen ik Nietsche die het ziet als de meest moedige en consequente nihilistische daad als je niets meer toevoegt en alles gezegd, gedaan, gewogen, gescheten, gekakt en doorgespoeld is

    mag blij zijn dat er mensen mij in de gaten houden. ik was eraan toe, gevoelsmatig. soms bespringt het me nog wel s
    blij met rare psycholoogjes, therapeutjes, pilletjes

    is dat het dan? zwijgen tot je sterft ? Interesseverlies? allemaal depressie-gedoe ziet het eruit soms?
    vond jou ook wel es sombertjes namelijk
    kijk maar uit met je ene leven dan. dat zou pas sneu zijn

    Like

  15. adbuisman@gmail.com zegt:

    de kracht van Maya is dat dat ook het laatste is wat jij durft en zult doen.

    als je daar dus bent gekomen, maya vernietigen, kun je het kistje in want het is het laatste wat je zult doen? of zie ik het verkeerd nu ?

    jouw gedeelte memento mori of dat je droomt dat je vriendin je afschiet, deels mijn depri zweetdromen.

    Qua ik ben dood? ik ben ook dood.. maatschappelijk. Ik zie het meer als in het begin van Knightrider. Wordt afgeschoten maar overleeft en leeft voort als M. Knight, niet als M. Long, de “dooie” juut.

    als iemand mij totaal over het hoofd ziet of bewust negeert voel ik me zo
    a story about a man who does not exist .. zegt de bromstem in het introfilmpje
    de aflevering dat hij geheugenverlies heeft van persoon 2 en teruggaat naar persoon 1 blijft eigenlijk uiterst boeiend, gebeurt me zelf ook.

    dus heb jij een pontiac firebird /trans am 🙂 ?

    Like

  16. adbuisman@gmail.com zegt:

    die jongen zijn levensmotto ook
    Daar ben ik dus mee bezig 🙂 Exact en precies doen waar ik zin in heb is mijn levensmotto,
    Volgens mij doen mensen met standaardlevens dat ook als de kans zich voordoet
    Ik kan een hele leuke vrouw tegenkomen en er wat in zien, maar zij niet in mij
    dan kan ik niet doen wat ik wil 🙂
    dus ik sublimeer mij een rambam

    Like

  17. adbuisman@gmail.com zegt:

    iets anders zou erg ego-istisch wezen en strafbaar
    of eigenlijk meer het ID
    moet blij zijn bet een beetje ego en superego denk ik, als slaaf, niet als mijn meester

    Eigenlijk raar, id is het zelfde als id-pas, idee, identiteit, vergelijk dig id
    je identiteit en idee en je id-pas, en je Id (freud) stippen allemaal eenzelfde soort punt aan?

    Like

  18. adbuisman@gmail.com zegt:

    mijn id ego en superego zijn ook niet heel bizar of zo
    geloof werkelijk dat mijn ouders het goed meenden en deden ook
    omdat ze onderwijs als baan hadden
    broer, zus en ik werden dus geschoold bekeken, niet alleen daar, thuis verder.

    schools, however 🙂
    laatst is aandacht besteed aan Comenius op radio en tv
    wat is blijven hangen daarvan “de scholen zijn de slachthuizen van de geest”
    en toch zit een flink deel van mijn familie / vrienden braaf bij het (christelijk) onderwijs te werken met een zo open mogelijke geest
    en dat dan vooral thuis, voor en na kantooruren.
    we zijn voor jou allemaal onherstelbaar gestoord misschien, maar dan hopelijk wel prettig 🙂
    ipv het onprettige, wat ik ook had ….
    dus ging maar weer geloven enzo he

    Like

    • Frits zegt:

      Ik wil graag dat je stopt met reageren. Dit gaat nergens over en ik kan niets voor je betekenen. ik stel voor dat je (psychiatrische) hulp zoekt en je niet bezig gaat houden met zaken waarover ik schrijf.

      Ik wens je veel sterkte.

      Like

  19. adbuisman@gmail.com zegt:

    ik keek hier eens naar mijn dizzy mede-clienten. Wat zou ik graag standaard zijn, vrouw, kindjes, baan, labrador, volvo station.
    is dat raar?
    Dan IS er tenminste iets om stuk te gooien
    ik denk dat ik nu al in niets ben soms
    nu verspil ik mn tijd namelijk ook totaan magere hein
    juist door het NIETS NERGENS
    39 jaar, de volgende 39 net zo? iets beter of erger maar gemiddeld net zo? i hope not, om crazy van te worden
    zit namelijk beetje in ongevraagde situaties vast, die lijk ik in deze filosofieen niet te herkennen
    liefst had ik het als te vroeg-baby desnoods meteen niet gehaald ipv dit zo. maar dat is taboe blijkt, dan moet je positief, accepteren, loslaten, ofwel bek dicht
    er is niks los te laten, ik zit er in!
    ik ben los van dit als ik dood ben, maar het zelf doen is het niet
    zou willen dat er iemand van mij mocht houden, dat mogen ze namelijk ook nooit, qua zorgrelatie of ze zijn voorzien, niet hetzelfde wereldbeeld, of ze roken, maar toch.
    ook dat is zwak gedoe, i know
    ik probeer heel hard intellectueel te denkren en niet als een platte rechtstreekse hetero
    zei het dat ik denk dat ik hele mooie grote integere wensen heb. Zelfs de pastoraal medewerker van de kerk vond het normaal op zich
    maar ik kan het maar beter niet willen
    porno kijken is in elk geval nep dat weet ik, mislukt wel eens, gebeurt het toch
    mezelf helpen idem
    suggestie van laat ons iemand voor je bellen heb ik ook maar oneindig in de wacht gezet om diverse redenen die ik nog wel eens plaatsen zal. of je zelf ook wel bedenken kunt
    minstens is het geen erg gelovige en ook geen erg lieve daad zo. seks als kop koffie

    bark zei rot op toen ik over zoiets nadacht, wat zeg jij, hoe ga jij ermee om? niet in stoel, wel lopend? met scoliiose, gelovend in agnostisch spagettimonster 🙂
    in amsterdam niet te vergeten 🙂

    heb jij vrouw, kindjes, baan, labrador, volvo station.(gehad?)
    zo nee zou dat nog mogen komen van het nul komma nul systeem cq het spagettimonster ? 🙂

    Like

  20. adbuisman@gmail.com zegt:

    ok, sorry, te laat gezien, begrepen. dag.

    Like

  21. adbuisman@gmail.com zegt:

    nou ja, allerlaatste vraag?
    dit dan?
    Ik wou dat er nog iets bestond waar ik enthousiast van kan worden. Iets waarop ik oprecht kan reageren, met oprechte emoties in plaats van acteerwerk vanuit een herinnering aan vroeger toen ik nog wel… ladiedadieda.

    Er is niet iets dat ik bijzonderder vind dan iets anders, het één is hetzelfde als het ander. Een gruwelijke dood is hetzelfde als een nieuwe geboorte, een bloeiende bloem verschilt niet van een verkankert hart.

    Ik weet dat het gewaardeerd wordt als ik ergens enthousiast over ben of ergens om treur. Ik weet die emoties nog te acteren, maar in werkelijkheid is er niets waarvoor ik nog enige opwinding of wat voor emotie dan ook voel.

    Ik doe alsof, ik acteer. Alles wat gebeurt kan net zo goed niet gebeuren of erger zijn… mij maakt het niets uit. Ik acteer en moet er van uitgaan dat ieder ander gelooft dat het echt is wat ik doe of zeg, want anders heeft het acteren ook geen zin meer.

    Like

Plaats een reactie